nissesliv

Direktlänk till inlägg 23 januari 2012

Hej, här kommer jag...

Av Nisse - 23 januari 2012 18:00

 


Ur denna nisseport hoppade jag fram idag. Greta är fortfarande förkyld och jag tog mig en tur ensam i skogen. Det är härligt det med, även om Gretas sällskap alltid livar upp. Jag vandrade en bit från stugan. Tänkte först att jag skulle hålla mig i närheten, men sedan gick jag mot en nisseport för att ta ett skutt till en annan skog lite längre bort. Men precis när jag kom fram till kanten på porten så studsade nissen Rupert upp. Han bor i en skog många portar bort. "-Hej, här kommer jag.." sa Rupert när han studsade upp. Vilken överraskning. Rupert kom för att hälsa på oss. Vi gick tillbaka till stugan och jag kokade upp lite te som vi fikade på tillsammans med pepparkakor. Greta låg kvar i sängen, hon fick sin kopp te där. Efter en stund började hon snarka lite igen.


 


Rupert och jag gick ut igen och jag följde med honom till porten. Härligt med spontanbesök måste jag säga även om stackars Greta inte kunde sällskapa. Vi sa adjö till varandra och sedan försvann Rupert ner i porten. Jag började gå tillbaka till stugan och på vägen fotade jag grangrenar alldeles täckta av frosten. Visst är det vackert? Väl hemma i stugan hade Greta bäddat ner sig i soffan och jag satte mig brevid henne och virade in mig i en filt. Vi tog fram kortspelet och spelade lite. Efter en stund vaknade vi båda två och märkte att vi somnat ifrån allting. Som det kan gå. Nu väntar lite middag, det får bli tomtegröt med lite kanel och socker. Mums!


 
 
Ludde

Ludde

23 januari 2012 19:27

Ja visst är det kul att få besök. Tråkigt att Greta fortfarande är förkyld. Hoppas att hon piggar på sig snart... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

Nisse

23 januari 2012 20:32

Tack Ludde. Greta kryar på sig och blir bara bättre och bättre så det går åt rätt håll. Härligt! :o)

 
Kasper

Kasper

24 januari 2012 01:08

Kryapådighälsningar till Greta, och tänk att ni använder portarna mellan era skogar OCKSÅ! :)
Tror jag måste ut och spana snart, för rätt som det är kanske du dyker upp i mina skogar igen! I varje fall om jag hitar en riktigt fin port...

http://kasperian2.com

Nisse

24 januari 2012 21:10

Ja, ibland får man väl kalla sig lite mer lat än andra dagar. Att gå mellan skogarna brukar ofta vara ett dagsäventyr, men det är alltid lika underbart. Och så kommer dom dagar man bara vill vara någonstans snabbt :o)

Ja, det var ju ett tag sedan som vi sågs. Kanske ett litet besök vore på sin plats inom kort :o)

 
Buttons 0 Floridatjej

Buttons 0 Floridatjej

24 januari 2012 17:13

Jag gillar också spontanbesök, och dom bästa har godis med sig.....blötpuss

http://floridatjej.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nisse - 26 februari 2012 17:34

  Hej ni alla goda vänner!   Jag har frisknat på mig en aningen nu. Det är en envis förkylning jag har. Greta var förkyld för en tid sedan och hennes förkylning var också en riktig seglivad en. Men jag ska säga att det samtidigt har varit sk...

Av Nisse - 22 februari 2012 21:32


  Ja, men ser här vem som ligger och tar upp hela sängen. Just det, det är ju arma lilla jag. Det är en förkylning som jag åkt på. Inte ofta vi nissar blir sjuka men ibland drabbar dom där envisa förkylningarna oss. Jag har sovit bort massor med...

Av Nisse - 18 februari 2012 18:06


     Vilket busväder det blev ute här nu på kvällen. Plusgraderna försöker ge snön en match. Lite snöblandat regn kommer nu också, men det blåser så dant. Vi hade tänt lyktor här utanför stugan för att se när våra gäster kommer men dom lyktorna h...

Av Nisse - 14 februari 2012 14:30


    Glad alla hjärtans dag på er alla! Ja, det är alla hjärtans dag på många ställen i världen, även hos oss nissar. I söndags när Greta var i väg och städade och rensade i vår jordkällare passade jag på att baka hjärtkakor som jag tänkte att ...

Av Nisse - 12 februari 2012 13:05


    Visst ser det lite mysigt ut där? Ja, det är där jag, Greta och många av våra nissevänner brukar träffas. Går man längre in i grottan så är detta även en nisseport vilket gör det till ett perfekt tillhåll att träffas och umgås lite. Ni ser a...

Presentation


Jag är Nisse och detta är delar av mitt mytomspunna liv.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards