nissesliv

Direktlänk till inlägg 31 januari 2012

Snögrop

Av Nisse - 31 januari 2012 21:53

 


Oj oj oj... ikväll sitter jag med ändan på en mjuk kudde och med brasan värmandes alldeles invid mig. Jag och Greta gick ut på promenad idag för att mata alla småfåglar som kan vara hungriga nu när det är så kallt. Snön har blivit packad på sina ställen men en bit in i skogen var den alldeles pudrig. Vi gick och vi gick. Jag tittade upp i skyn på den fina blå himlen och sedan så for jag ner snabbare än jag hann säga "hej alla tomtegubbar". Jag slog i ändan i den kalla marken och den pudriga snön virvlade runt mig. Lite började jag allt att skratta för jag har trillat i gropar förr ska ni veta. Det har vi nog alla gjort någon gång, i alla fall vi tomtenissar. Greta var snabbt framme med kameran och jag bjöd på ett leende trots ändan som värkte.

 
 
Ludde

Ludde

31 januari 2012 22:24

Men, stackars dig! Tur att det inte var djupare grop eller snö, fast då hade det kanske blivit en mjukare landning? Bra att Greta var snabb med kameran så vi fick en bild på ditt leende (eller elände kanske det heter). Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

Nisse

1 februari 2012 20:57

Hohoho, ja jag måste nog säga att det mer var ett elände än ett leende :o) Men idag mår ändan bra igen, tur det.

 
Kasper

Kasper

1 februari 2012 00:02

Bland det tappraste leendet jag nånsin sett... ;)

http://kasperian2.blogspot.com

Nisse

1 februari 2012 20:56

Tack snälla Kasper :o)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nisse - 26 februari 2012 17:34

  Hej ni alla goda vänner!   Jag har frisknat på mig en aningen nu. Det är en envis förkylning jag har. Greta var förkyld för en tid sedan och hennes förkylning var också en riktig seglivad en. Men jag ska säga att det samtidigt har varit sk...

Av Nisse - 22 februari 2012 21:32


  Ja, men ser här vem som ligger och tar upp hela sängen. Just det, det är ju arma lilla jag. Det är en förkylning som jag åkt på. Inte ofta vi nissar blir sjuka men ibland drabbar dom där envisa förkylningarna oss. Jag har sovit bort massor med...

Av Nisse - 18 februari 2012 18:06


     Vilket busväder det blev ute här nu på kvällen. Plusgraderna försöker ge snön en match. Lite snöblandat regn kommer nu också, men det blåser så dant. Vi hade tänt lyktor här utanför stugan för att se när våra gäster kommer men dom lyktorna h...

Av Nisse - 14 februari 2012 14:30


    Glad alla hjärtans dag på er alla! Ja, det är alla hjärtans dag på många ställen i världen, även hos oss nissar. I söndags när Greta var i väg och städade och rensade i vår jordkällare passade jag på att baka hjärtkakor som jag tänkte att ...

Av Nisse - 12 februari 2012 13:05


    Visst ser det lite mysigt ut där? Ja, det är där jag, Greta och många av våra nissevänner brukar träffas. Går man längre in i grottan så är detta även en nisseport vilket gör det till ett perfekt tillhåll att träffas och umgås lite. Ni ser a...

Presentation


Jag är Nisse och detta är delar av mitt mytomspunna liv.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards