nissesliv

Alla inlägg den 5 februari 2012

Av Nisse - 5 februari 2012 14:30

 


Ja, nu är det många minusgrader på termometern. Kylan biter en lite i kinderna när man är ute på promenad, men trots det har Greta och jag varit ute och matat fåglar idag. Det är svårt för dom att hitta mat att äta när det är så kallt. Det samlades en massa småfåglar när vi spred ut brödsmulorna över snön. Dom kvittrade glatt och skuttade runt och mumsade i sig alltihop.


Hemma i stugan har vi fixat och donat idag. Greta har sytt lite och jag har huggit ved och hämtat in torkad svamp så att vi kan äta paj i kväll. Till lunch idag gjorde jag gröt, havregrynsgröt den här gången. Med lite riven äpple och kanel är det underbart gott. Jag har skottat undan lite av snön ute och det arbetet gjorde mig riktigt varm om kroppen. Ett bad skulle nog passa bra nu känner jag, nu när jag gjort så mycket under förmiddagen. Resten av dagen får nog bjuda på lite lugn och ro, det tycker jag låter som en bra idé.


Trevlig söndageftermiddag på er!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Jag är Nisse och detta är delar av mitt mytomspunna liv.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards