nissesliv

Alla inlägg den 14 februari 2012

Av Nisse - 14 februari 2012 14:30

 


Glad alla hjärtans dag på er alla!

Ja, det är alla hjärtans dag på många ställen i världen, även hos oss nissar. I söndags när Greta var i väg och städade och rensade i vår jordkällare passade jag på att baka hjärtkakor som jag tänkte att jag skulle bjuda henne på. Jag bestämde mig för att göra hjärtkakor med smak av choklad. Dessa dukade jag fram till vårt fika idag. Så överraskad hon blev och extra glad blev hon när hon smakade kakorna och insåg att det var chokaldkakor. Det har vi inte ätit på länge. Jag måste erkänna och säga att det smakade mycket gott.


Inte är alla hjärtans dag någon märkvärdig dag i sig, man ska som jag sagt tidigare alltid visa sin kärlek till sina nära och kära, men när man kan mysa till det lite extra med god fika så är det alltid härligt. Jag fick en fin kudde formad som ett hjärta av Greta. Det var det hon hade pysslat med i jordkällaren. Där ser man. Nu ska vi fortsätta umgås och laga middag tillsammans. Det får bli en gryta med potatis till.


Ha en härlig dag allesammans, oavsett om ni firar alla hjärtans dag eller inte.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Jag är Nisse och detta är delar av mitt mytomspunna liv.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards