nissesliv

Alla inlägg den 18 februari 2012

Av Nisse - 18 februari 2012 18:06

  


Vilket busväder det blev ute här nu på kvällen. Plusgraderna försöker ge snön en match. Lite snöblandat regn kommer nu också, men det blåser så dant. Vi hade tänt lyktor här utanför stugan för att se när våra gäster kommer men dom lyktorna har slocknat igen. Ja, vi ska få lite gäster ikväll och till mat blir det en god potatisgryta och ris ala malta till efterrätt. Vi har också bakat frallor och kakor som det också ska bjudas på. Snart är gästerna på ingång och Greta och jag är klara. Då får man passa på att berätta lite hur vi har haft det i dagarna.


Det har inte hänt så mycket i vår nissevärld, men jag och Greta gav oss ialla fall ut på ett litet äventyr igår. Vi tog med oss väskorna och gav oss iväg. Målet för vår promenad var jättegrottan där det enligt sägen har bott en jätte en gång i tiden. Sådana sagor tycker jag alltid är spännande. Besviken måste jag tyvärr säga att vi vandrade och vandrade men vi kom aldrig fram till denna grotta. Vart har den tagit vägen? Eller är det så att jag och Greta gick vilse lite grann och inte kunde hitta fram till grottan? Hur som haver så bestämde vi oss för att bege oss hemåt igen, det började mörkna på och vi kände oss lite hungriga. Vår matsäck åt vi upp så tidigt på dagen vid en kulle med härlig utsikt. Där satt man bra vill jag lova.


Oj, nu knackar det på dörren, första gästerna är här. Trevlig kväll på er alla!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Jag är Nisse och detta är delar av mitt mytomspunna liv.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards