nissesliv

Alla inlägg den 26 februari 2012

Av Nisse - 26 februari 2012 17:34


Hej ni alla goda vänner!


Jag har frisknat på mig en aningen nu. Det är en envis förkylning jag har. Greta var förkyld för en tid sedan och hennes förkylning var också en riktig seglivad en. Men jag ska säga att det samtidigt har varit skönt att bara få vara och vila. Kanske har man kommit lite till åren så att man behöver vila lite extra. Kanske är det dags för mig att ta det lite lugnare? Då började jag i samma veva fundera på om jag skulle säga adjö och sluta blogga eller ha ett längre uppehåll kanske, så att jag och Greta får mer tid tillsammans och så kan vi ta det lugnt och skönt, hälsa på våra barnbarn som bor världen över, hälsa på våra nissevänner på alla dessa ställen de finns på, åka lite mer till tomteland och ja, ni förstår. Lite som pensionering. Bo här i skogen i vår fina lilla stuga och njuta av livet. Sitta i soffan med en pläd runt sig och äta en och en annan pepparkaka. Ja, detta är livet. Jag har nära och bra att hälsa på min människofamilj också. Oj, så jag är nöjd med mitt härliga liv.


Jag har delat med mig av nissevärlden precis så som jag ville och jag tycker och hoppas att ni fått en fin inblick i hur livet för en nisse kan vara. Jag tror bestämt att jag ska säga tack och adjö. Kanske ses vi igen så småningom, vem vet? Livet är långt. Men nu ska jag och Greta framför allt planera för vår resa till våra barnbarn så redan där kommer vi vara bortresta i några månader. Önska oss lycka till :)


Jag hoppas att ni alla haft glädje av att följa mig och mitt liv som nisse. Jag tackar och bugar. En stor kram till er alla!


Tack för mig! Kanske ses vi någon gång igen :)


 

  
Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Jag är Nisse och detta är delar av mitt mytomspunna liv.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards