nissesliv

Alla inlägg den 8 februari 2012

Av Nisse - 8 februari 2012 15:30

 


Idag har jag varit ute och bergsklättrat lite, det var en helt fantastisk dag. Fast jag har tyvärr inga bilder att bjuda på. Greta gav sig iväg tidigt på förmiddagen med en av våra nissevänner, de skulle på syjunta och kameran tog hon med sig. Nåväl, utsikten jag hade när jag kommit uppför berget var helt fantastisk. Det är så vackert i skogen nu när allting är så vitt. Jag satte mig ner där på toppen av berget och njöt en stund, tittade på utsikten och drack min varma soppa som jag hade med mig i termosen. Efter en stund började jag min färd hemåt och när jag kommit så pass långt att jag kunde se vår stuga så såg jag även någonting annat, nämligen Greta. Hon var på väg hem hon med. När vi kom in så eldade jag ved i brasan för att få upp värmen. Jag kände mig så frusen efter en hel dag utomhus. Jag virade in mig i en pläd och bestämde mig för att värma mig i bädden en stund. Det var klokt gjort för värmen kröp snabbt tillbaka i kroppen och nu ska jag och Greta ta itu med lite middag. Vad vi ska äta? Idag får det bli potatisbullar med rårörda lingon. Det passar min hungriga mage alldeles utmärkt.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Jag är Nisse och detta är delar av mitt mytomspunna liv.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards