nissesliv

Alla inlägg den 25 november 2010

Av Nisse - 25 november 2010 14:15

  


Idag har vi varit ute i snön hela förmiddagen. Vi har varit och vandrat och efter en stund fick vi syn på en söt liten räv som kom springandes. Tomtemor blev kvar och tittade på räven medan jag passade på att smyga iväg och gömma mig.


Bakom buskarna kramade jag ihop en snöboll som jag kastade nära tomtemor, för inte kastar jag några snöbollar på min kära fru ialla fall. Hon hoppade till och upptäckte att jag inte stod brevid henne och då började hon genast att leta efter mig.


Hon började gå åt fel håll så jag kramade ihop en ny snöboll som jag kastade precis bakom henne. Då vände hon sig snabbt om och jag fick huka mig ner för att hon inte skulle få syn på mig. Jag satt ihopkuren ett litet tag för att sen ställa mig upp och titta vart tomtemor var någonstans. Och då, helt plötsligt fick jag en blixt i ögonen, för där stod tomtemor med kameran och fotade mig. Jag som trodde att jag skulle få leka kurragömma länge med henne. Nåja, kanske var det lika bra att bli upptäckt för vi plockade fram vårt fika. Det var ljuvligt att sitta på en varm filt i den snötäckta skogen och fika på tomtemors nybakade äppelkaka och värma sig med en kopp varm mjölk.

Presentation


Jag är Nisse och detta är delar av mitt mytomspunna liv.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards