nissesliv

Alla inlägg den 15 februari 2011

Av Nisse - 15 februari 2011 19:26

  


Det var som alla nissar i tomteskogen, jag har blivit förkyld. Har legat till sängs i flera dagar. Greta säger att det kommer från när jag gav mig ut på kälken och var ute hela dagen i snövädret, det var ruskigt kallt och jag tog inte på mig min varmaste tomterock. Fast själv måste jag få säga att jag känt mig frusen ett bra tag nu, kanske har något legat och lurat i kroppen, bara väntat på att få bryta ut. Hur som haver så är det aldrig roligt att vara sjuk. Jag hoppas att ni hållt er friska i kylan som råder.


Har som sagt legat till sängs den senaste veckan men börjar äntligen känna att jag börjar friskna till. Greta har kokat upp varm soppa till mig som jag fått slurpa i mig varje dag för att bli frisk. Det är ingen soppa som riktigt hör till mina favoriter, men det är lite av en dunderkur som vi kört med i många, många nissars år. Den innehåller massor av ingefära och olika sorters lök.


Så snart jag åter står på benen ska jag ge mig ut och åka skidor igen hade jag tänkt.

Presentation


Jag är Nisse och detta är delar av mitt mytomspunna liv.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards