nissesliv

Alla inlägg den 20 februari 2011

Av Nisse - 20 februari 2011 12:39

  


Ja mina vänner, så här kan det alltså se ut när en liten tomtenisse fallit ner i en grop. Jag och Greta var ute på promenad i den friska luften. Kände att jag behövde komma upp på benen och få en nypa frisk luft efter att ha legat till sängs så länge med min förkylning. Den har släppt helt nu och jag känner mig pigg och frisk, härligt.


Det har snöat lite och kylan är ihållande, en riktig vargavinter. Nåja, när vi väl var på vår promenad såg vi ekorrar springa upp och ner för träden, de hoppade mellan trädgrenarna och såg ut att ha riktigt busroligt tillsammans. Jag tittade upp i träden och skrattade gott åt ekorrarnas lek. Helt plötsligt hör jag Greta hojta till: "Akta dig!" och vips föll jag rakt ner. Snön yrde runt mig och där var jag, fast i en grop. Jag måste säga att jag blev mycket överraskad. Greta skrattade och tog fram kameran. "Detta är ett minne att föreviga", sa hon och tog flera kort på mig. Självklart bjuder jag på några bilder.


  

Presentation


Jag är Nisse och detta är delar av mitt mytomspunna liv.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards