nissesliv

Alla inlägg den 22 april 2011

Av Nisse - 22 april 2011 15:36

        


Nu är det påsk och jag vet att många av er har långledigt både från skola och arbete. Härligt... Och med det här vackra vädret så kan det väl knappast bli bättre. Vi har sett många människor här ute i skogarna de senaste dagarna.


Våra påskliljor som vi planterat har börjat blomma och allt fler vitsippor börjar titta fram i skogen. Snart är allting vitt igen, men inte av snö den här gången utan av dessa söta små blommor. Vi har även plockat in lite vitsippor i en vas.


Ikväll ska vi äta lite gravad lax, det ska bli mycket smaskigt. Till det ska vi ha lite potatis och senapssås. Greta bakar frallor och jag ska ge mig ut och plocka in lite björkris. Då får jag samtidigt passa på att klättra som jag ju älskar. Få komma högt, högt upp och titta på omgivningen och nu när det dessutom är så fint väder så kan jag tänka mig att jag sitter där bland trädgrenarna ett tag.


På återseende.

Presentation


Jag är Nisse och detta är delar av mitt mytomspunna liv.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards