nissesliv

Alla inlägg den 8 november 2011

Av Nisse - 8 november 2011 17:30

 


Jag måste få dela med mig av den här bilden som Greta tagit på mig när jag står på klippavsatsen. Detta råkar vara mitt absoluta favoritställe. Utsikten härifrån är magnifik. Jag går ofta hit, ibland ensam och ibland följer Greta med. Nu är ju Greta som ni vet, inte vidare förtjust i dessa höga höjder, men den här klippavsatsen är ett undantag. Utsikten är så vacker att även Greta vågat sig med ut till avsatsen för att ta sig en titt. Jag ska hälsa från henne att hon tycker absolut att det är värt det.


På eftermiddagen när vi kommit hem igen, började vi baka pepparkakor. Jag gjorde granar och pepparkaksgubbar, små grisar och hjärtan. Och som alltid när vi bakat färdigt, så sätter vi oss ner för att fika lite. Pepparkakor med lite glögg är alldeles ljuvligt. Jag älskar att riva ner lite ingefära i min glögg med en nypa kanel. Mums. 


Presentation


Jag är Nisse och detta är delar av mitt mytomspunna liv.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards