nissesliv

Alla inlägg den 17 november 2011

Av Nisse - 17 november 2011 10:15

 


Jag har varit ute på lite fågelskådning idag. Bäst är att gå ut tidigt i ottan för att få se och höra på alla dessa vackra läten från fåglarna som precis vaknat för dagen. Självklart var fickorna fulla utav brödsmulor som dom kunde få smaka på. Främst syntes alla små söta sparvar. Dom flög och åt dirket ur handen på mig. En riktigt njutbar morgon måste jag säga att jag haft.


Efter fikat ska Greta iväg för bullbak hos en annan nissefamilj. De behöver lite hjälp att hinna med alla bullar som ska bakas. Det väntas nämligen storkalas där. Vi är också bjudna och jag måste säga att det ska bli mycket roligt.

Men under tiden som Greta är iväg ska jag passa på att virka vidare på hennes scarf som hon ska få utav mig i julklapp. Ingen tid att spilla här. Nu väntar fikat och sen är det dags att sätta igång.

Presentation


Jag är Nisse och detta är delar av mitt mytomspunna liv.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards