nissesliv

Alla inlägg den 14 november 2011

Av Nisse - 14 november 2011 14:30

 


Idag har jag varit på höga höjder. Vilken utsikt, helt otroligt må jag säga. Jag och Greta var ute på långvandring och uppe på en liten kulle såg jag en gammal björk som brutits av. Jag bestämde mig för att ta mig upp till toppen för att titta hur långt jag kunde se. Nu blev Greta kvar nere på marken med kameran så jag kunde inte fota utsikten, men jag fick allt lägga mig ner så att Greta kunde se mig och fota mig där uppe på toppen.


Det var inte vidare mycket bark kvar på trädet, så vi bestämde oss för att ta med lite av barken hem. Man kan göra en hel del med bark från träden, bland annat brukar vi baka barkbröd, hur gott som helst. Greta gillar att göra korgar som vi vid fina tillfällen kan ge bort med nybakade bullar i.


Ha nu en fin eftermiddag och kväll alla mina vänner. Själv ska jag sätta mig framför brasan och njuta lite av eftermiddagen.

Presentation


Jag är Nisse och detta är delar av mitt mytomspunna liv.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards