nissesliv

Alla inlägg den 6 januari 2011

Av Nisse - 6 januari 2011 12:30

  


Som det snöar idag, men lite frisk luft behövde både jag och tomtemor så vi gav oss ut. Vi gick för att slänga lite gamla skorpsmulor till fåglarna. Djuren kan ha lite svårt att hitta mat så här års, speciellt när det är så mycket snö ute. Då kan man hjälpa dom på traven lite genom att till exempel slänga ut lite brödsmulor, linfrön, havre mm.


Det var inte vidare kallt ute så vi kände att vi ville passa på att gå lite mer. Men oj vad snabbt vädret vände. Det började blåsa allt mer och vi bestämde oss för att vända hemåt, men efter en stund fick vi lov att gräva en liten snögrotta till oss där vi kunde ta skydd från de starka vindarna. Trädgrenarna knakade i vinden och massor med snö föll ner från träden när vindarna slog sig fram genom skogen. Ett riktigt brak hördes och strax därefter kom en duns. Det var ett träd som gav vika för all snö och den hårda vinden. Tomtemor och jag satt i grottan och väntade på att vinden skulle mojna innan vi fortsatte hemfärden.


  


Nu är vi hemma i stugan igen och jag värmer mig med en pläd. Utanför fortsätter snöflingorna att falla ner från himlen. Soppan kokar i köket och snart blir det dags för lite lunch.

Presentation


Jag är Nisse och detta är delar av mitt mytomspunna liv.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards