nissesliv

Alla inlägg den 10 januari 2011

Av Nisse - 10 januari 2011 17:15

  


Här står jag vid ett berg som har ett stort vattenfall som kallas för isfallet. Det ligger norrut och så fort det blir lite kyligt ute börjar vattnet i fallet att frysa till is. Det är otroligt vackert att komma hit och titta på det en vacker vinterdag när solen skiner och man kan se hur fint det gnistrar om isen.


Vattnet i detta fall har en ren och frisk smak. Vi nissar har en sägen att detta fall är ungdomens fall. Den är evig. På våren, sommaren och hösten faller vattnet vilt nerför berget och på vintern är det ett isfall. Att hugga av en bit av isen i fallet och låta den smälta i en kopp varm te ska båda ett långt och lyckligt liv. Huruvida det är sant eller ej kan jag inte svara på, men nog har både jag och tomtemor levt ett långt och lyckligt liv tillsammans och vi brukar besöka isfallet varje vinter och i år är inget undantag. Färden dit är lång men med trevligt sällskap och fler nissar som ansluter sig till gruppen längs vägen gör det hela till ett mycket trevligt äventyr.

Presentation


Jag är Nisse och detta är delar av mitt mytomspunna liv.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards