nissesliv

Alla inlägg den 18 januari 2011

Av Nisse - 18 januari 2011 13:15

  


Det här är en bild från i julas. Jag har hoppat ner i ett hav av pepparkakor och kan ni tänka er att jag kan äta en hel sådan pepparkaka? Vi nissar har en hög metabolism, eller ämnesomsättning. Det betyder samma sak och innebär att det man äter tas upp av kroppen och omsätts till bland annat energi. Det är maten som gör att kroppen orkar att leka, gå promenader, ge sig ut på äventyr och så vidare.


Många pepparkakor vart det i julas. Jag älskar att ta en bit gräddost tillsammans med en pepparkaka, fast våra hembakade pepparkakor är självklart inte så här stora och tur är väl det, för hur skulle det se ut om jag satt hemma i soffan och fikade med en pepparkaka lika stor som jag?


På tal om att fika, jag känner lukten av kardemummabullar som nyss kommit ut ur ugnen. Bäst att gå och fråga om tomtemor vill ha lite hjälp, då kan vi börja fika lite snabbare. Jag vet att vi även ska baka vaniljkringlor idag, det är ett av mina önskemål.


På återseende mina vänner.

Presentation


Jag är Nisse och detta är delar av mitt mytomspunna liv.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards