nissesliv

Alla inlägg den 1 januari 2012

Av Nisse - 1 januari 2012 13:05

 


Ett riktigt gott slut på 2011 och ett riktigt gott nytt 2012 önskar jag er alla. Jag hoppas att jul och nyår varit fina för er och att ni njutit av varenda sekund. Greta och jag är fortfarande kvar i tomteland. Vi har inte riktigt bestämt oss när vi ska bege oss hem till stugan igen. Antagligen blir vi kvar här några dagar till och njuter av snön och den härliga kylan som råder. Man kan riktigt känna hur kölden biter sig fast i kinderna när man är ute och åker skidor.


På bilden ovan bjuder jag på mig själv. Nyårshatten är på och jag tittar upp i skyn för att snart få se på fyrverkerier. Himlen är alldeles stjärnklar, minusgraderna blir fler och fler. Alla nissar hjälps åt att räkna ner sekunderna till det nya året.


 


Från stjärnklar himmel till en riktigt vacker fyrverkeriuppvisning. Ena året är slut och ett nytt har börjat. Jag och Greta gav varandra en puss, som vi gör varje år när det nya året ringer in.


 


Jag får också passa på att bjuda på en bild så att ni får se hur mycket snö det finns här. Verkligen underbart. Halsduken är på och får värma lite extra. Det är något som är så fantastiskt med våra nissekläder, dom värmer i de kallaste väder och dom svalkar i de varmaste av värmeböljor.



Hela tomteland är julbelyst på både det ena och det andra sättet. Julstämningen är på topp och än får man njuta i några fler dagar innan julen är slut för denna gång. Jag hoppas även ni passar på att njuta lite, oavsett om det är njutning för lediga dagar eller att julen var fin, vädret är härligt eller maten som smakar extra gott.


         


Återigen, Gott nytt år till er! Nu ska jag och Greta ut och åka lite släde.










Presentation


Jag är Nisse och detta är delar av mitt mytomspunna liv.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards