nissesliv

Alla inlägg den 29 januari 2012

Av Nisse - 29 januari 2012 17:47

 


Tummen upp för det härliga vädret som råder idag. Greta och jag gjorde iordning en ordentlig frukost tidigt på morgonen. Vi åt oss mätta, vilade lite och packade sedan ihop våra grejer och begav oss iväg till en större is som vi sett en bit från stugan. Där mötte vi upp några av våra nissevänner.


Vi åkte skridskor nästan hela dagen. Det var verkligen jättehärligt. Men man blir trött efter så mycket åkande. När vi blev så trötta i benen att vi inte orkade längre satte vi oss alla ner och vilade, skrattade och hade roligt tillsammans. Vi packade sedan ihop våra saker och sa adjö till varandra och sedan började vi ta oss hemåt. Solen började gå ner och man kunde se hur det började skymma. När Greta och jag kom in kokade vi ihop lite gröt som vi åt och sedan eldade vi i brasan, lade oss på pläden för att vila lite och jag ska säga att vi vaknade för 10 minuter sen. Oj, var vi så trötta att vi somnade till?!


Tänkte att jag snabbt skulle berätta lite om vår dag nu innan jag ska hjälpa till med middagen. Hungrig blir man efter en sådan här dag.


Ha en skön söndagkväll alla ni!


Presentation


Jag är Nisse och detta är delar av mitt mytomspunna liv.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards