nissesliv

Alla inlägg den 21 januari 2012

Av Nisse - 21 januari 2012 14:27

 


God eftermiddag får jag önska er alla. Jag vaknade tidigt, tidigt på morgonen av att Greta snarkade brevid mig och det brukar hon aldrig göra. Det visade sig att hon var täppt i näsan och har fått sig en rejäl förkylning. Nu ligger hon nerbäddad i soffan och myser med en pläd och filttofflor. Brasan sprakar och jag har precis visat henne bilderna som jag tog ute i skogen idag. Frosten har bitit sig fast i både mark och trädgrenar. Så vackert. Imorgon tror jag bestämt att jag ska ut och fota lite till.

  

 


Jag har kokat upp te till Greta och lite till mig själv också. Snart hade jag tänkt att börja laga lite soppa. Greta var sugen på nässelsoppa så det är vad det får bli. Vi har ganska mycket torkade nässlor kvar så jag tror bestämt att jag ska baka lite nässelfrallor också, för det är min favorit.


Trevlig helgeftermiddag på er och hoppas ni är friska och krya!



Presentation


Jag är Nisse och detta är delar av mitt mytomspunna liv.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards