nissesliv

Alla inlägg den 7 december 2011

Av Nisse - 7 december 2011 20:53

   


Hugaligen vad man får ligga i när man maler kanel. Jag har malt så mycket nu att det ska räcka över hela julen och sannerligen även ett tag efter. Vi var inne i vårt stora skafferi och fixade och donade både idag och igår. Greta stod på stegen när hon tog kanelstav efter kanelstav och släppte ner dom i famnen på mig. Vi passade samtidigt på att rensa upp lite så att man har bättre ordning och reda på sina varor. Torkad svamp följde med oss in till stugan som vi lagade svampstuvning på. Det ska jag säga smakade alldeles utmärkt, så hungrig som jag var till middagen. 


Jag har även virkat klart sjalen som Greta ska få i julklapp. Känner mig riktigt nöjd, fast det finns en liten detalj kvar. Jag ska sy dit tyg på ena sidan tänkte jag, så att det blir som en dubbelsidig scarf. Kanske ska jag passa på att virka nya grytlappar också. Sådana kan man väl aldrig ha för många utav?


Nu ska vi ha lite kväll med te och lite kortspel. Lite avslappning behövs så som vi fixat och donat här hemma.


God kväll mina vänner.



Presentation


Jag är Nisse och detta är delar av mitt mytomspunna liv.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards