nissesliv

Alla inlägg den 9 december 2011

Av Nisse - 9 december 2011 16:15

 


Den här porten... den är välanvänd. Den finns i tomteland och här studsar vi nissar fram och tillbaka titt som tätt och det har vi gjort i alla tider. Jag och Greta begav oss till lite snöigare trakter, i brist på snö här hemma. Jag var så sugen på att åka skidor och orkade inte längre vänta på snön. Samtidigt träffade vi andra nissevänner och vi hade en jättetrevlig dag tillsammans. Halsduken fick åka på runt halsen också, lite kyligare trakter detta.


Nu har vi dryga veckan kvar med insamlingen av information till tomten, ja om alla snälla barn. Redan nu har önskelistorna börjat bli skrivna av barnen, även dessa ska samlas in till tomten. Jag vet, från tidigare år, att en del husdjur också får presenter av tomten. Det vill säga när vi nissar vet och tomten vet vad dessa små liven gillar. Ett grisöra eller två, kanske lite annat gott godis att knapra på.


Jag ska i helgen vara med på produktionsbandet och lära upp en massa nya nissar som för första gången ska vara med och hjälpa till. Det är alltid lika roligt och uppskattat. Tyvärr är det inget jag kan fota och visa här på bloggen, för som jag nämnt innan så har vi ett ganska hemligt och mytomspunnet liv vi nissar. Men jag lovar att i alla fall berätta om det sedan.

Presentation


Jag är Nisse och detta är delar av mitt mytomspunna liv.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards