nissesliv

Alla inlägg den 11 december 2011

Av Nisse - 11 december 2011 19:14

Som tiden rusar iväg. Så känner i alla fall jag och jag måste medge att jag innerligt hoppas att tiden saktar ner känslan av att bara rusa iväg. Ja, så att man kan känna av lugnet under juldagarna som snart är här. Tänk er, det är redan tredje advent.


Den här helgen var jag och Greta iväg till tomteland. Som jag nämnde i tidigare inlägget skulle jag hjälpa till vid produktionsbandet. Jag ska berätta för er att vi nissar kommer i många olika storlekar och jag som är så liten till storleken passar utmärkt att hjälpa till vid ett sådant band. Jag kan snabbt ta mig från band till band, hoppa och krypa både över och under för att se till att allting fungerar som det ska. De nya nissarna var jätteduktiga och de kommer att sköta sitt arbete helt kanon här nu fram till jul.


 


Jag fick passa på att mysa i snövädret också och som jag pratat om många gånger förr så älskar jag att rulla mig i snön. Här har ni en bild på hur jag ser ut när jag är färdigrullad. Synd att jag inte kan skaka av mig snön lika bra som mina vovve-vänner gör. Jag får borsta av mig snön istället, men det går bra det med vill jag lova.


 


Här är en liten bild på hur det ser ut i tomteland där vi smånissar bor. Ja, ialla fall några av oss. Med stigar till och från lillstugorna som mer eller mindre är gömda av snön. Jag och Greta föredrar att bo på detta vis då vi är vana att bo i naturen med skogen runt omkring oss. Sedan finns byn här också där flera hus och mindre stugor står intill varandra, där vägarna är helt skottade och julbelysningen lyser upp gatorna. Självfallet har vi även bott i dom stugorna inne i byn. Ännu lite längre in finns då den stora tomtestaden, där allting händer. Nissarna som jobbar, tomten som håller koll, hans alla fina renar och så vidare. Ja, jag älskar tomteland.


Nu är vi dock hemma igen i vår stuga, i vår fina skog. Adventsfikat väntar, lussebullar, chokladpraliner, pepparkakor och lite glögg. Innan det blir det däremot lite risgrynsgröt. Som min mage kurrar.


Glad tredje advent.

Presentation


Jag är Nisse och detta är delar av mitt mytomspunna liv.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards