nissesliv

Alla inlägg den 17 december 2011

Av Nisse - 17 december 2011 13:30


Precis som jag lovade bjuder jag nu på lite fler bilder från mitt besök. På ett bord, vid spegeln hade de dekorerat fint med silverglittriga kulor och glitter. Helt fantastiskt tjusigt. Jag tog mig ett skutt upp på bordet tillsammans med Greta. Väl där uppe tog jag ett djupt andetag och kände doften av jul.


Sedan, helt plötsligt....

Ja, då fick vi syn på mamman i huset. Hon var på väg till badrummet. Greta gömde sig bakom julkulorna på en gång och jag böjde mig ner bakom glittret.


 


Jag kikade fram och Greta tog snabbt en bild. Sedan gömde hon sig igen. Jag däremot hann inte gömma mig igen. Ut från badrummet kom hon och fick syn på mig. Jag förstelnade precis som vi nissar gör vid sådana tillfällen, så jag såg ut som vilken tomtedekoration som helst. Nu är det som så att de sett mig många gånger förr, hela familjen. Därför vet jag att de bara blir glada när jag visar mig, det ger dom en extra varm känsla inombords. Jag kan ju höra vad dom säger även när jag är förstelnad och som så många gånger förr fick jag även nu en god jul hälsning och ett " kul att se dig igen".


   


Dessutom tror dom att jag hittar på bus när ingen ser, men dom vet inte säkert. Fast för er kan jag berätta att så är fallet, det är jag som hittar på bus. Jag tycker det är så roligt. Det har blivit lite av en lek hemma hos denna familj. Innan Greta och jag lämnade bordet möblerade jag om julkulorna på bordet lite.


Presentation


Jag är Nisse och detta är delar av mitt mytomspunna liv.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards