nissesliv

Alla inlägg den 15 december 2011

Av Nisse - 15 december 2011 15:45

 


Ja, det här gick ju kanske inte så bra. Skulle fotografera mig med en polkagris och ni ser själva resultatet. Greta är ute på egna ärenden idag, hon skulle hälsa på sin människofamilj. Därför är hon inte med och hjälper mig att fotografera idag. Jag själv har en lugn hemmadag med bastubad och en massa lugna takter. Jag har kanderat nötter och ätit så mycket att jag blivit mätt på bara nötterna. Det är inte många lugna dagar så här års. Därför njuter jag idag av min alldeles egna dag, där jag kan göra precis som jag vill.


Fick höra av tomten, att nissarna på bandet som jag lärde upp arbetar på i en enorm nissetakt. Dom är jätteduktiga. Det gör mig mycket glad att höra. Nu visste jag redan att det skulle bli bra, det kände jag på mig när jag var där men det värmer att höra ändå.


Nu är polkagrisen också i magen, mums! Om jag skulle ta och tända brasan, ligga på pläden och värma mig vid elden. Känner mig sugen på en eftermiddagslur.

Presentation


Jag är Nisse och detta är delar av mitt mytomspunna liv.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards