nissesliv

Alla inlägg den 21 december 2011

Av Nisse - 21 december 2011 16:30

 


Idag blev det bakning för hela slanten. Nu har vi kakor och julgott hela julhelgen. Vi har till och med julgott till vår stora julfest. Vart den festen hålls? På tomteland så klart. Där samlas alla och njuter av varandras sällskap och njuter av det fina arbete vi gjort under hösten och ända fram till jul. Alla tar med sig något ätbart och drickbart till festen som vi sedan tillsammans delar på. Vi sjunger julsånger och dansar juldanser. Det är enligt mitt tycke årets stora fest. Jag tror nog alla nissar man frågar håller med mig. Ni ska veta att tomtefrun är helt fantastisk på att baka. Hon brukar ha förberett för dom festerna lika noga varenda år, med massor av kakor, tårtor, bullar och för att inte nämna all mat hon lagar.


Inte går våra kakor av för hackor heller. Vi ska nu fika efter allt bakande. Det blir lite pepparkakor och knäck med en kopp glögg. Tror bestämt att lite mandelkaka kan få följa med ner i magen. Sen ska jag och Greta njuta resten av kvällen med lite kortspel.

Presentation


Jag är Nisse och detta är delar av mitt mytomspunna liv.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards