nissesliv

Alla inlägg den 6 oktober 2011

Av Nisse - 6 oktober 2011 16:30


Från svampplockning till, ja egentligen mer svamp. Jag ska berätta för er att efter att vi nissar haft vår långa semester så brukar vi stämma träff när vardagen återgått till det normala. Vi hade årets träff i onsdags kväll. Förberedelserna var många. Greta bakade en massa gott till fikat. Ni förstår, vi gör något av ett knytkalas där alla får ta med sig något så det kändes spännande att se vad vi skulle få äta och dricka under kvällen.


Nu i efterhand kan jag berätta att det bjöds på must, glögg och te. I matväg fanns där både färsk och torkad fisk, svampstuvning och potatisgratäng. Efterrätten bestod bland annat av pepparkakor, bullar och små tomtekakor. Dom kakorna kan man närmast jämföra med era bondkakor skulle jag gissa.


  


Bilden ovanför tog jag tidigt i onsdags för att visa er våra bongosvamp-trummor. Dom spelade vi på hela kvällen tillsammans med munharpor och panflöjt. Våra smånissar gjorde blåsinstrument utav grässtrån som man kan hålla mellan händerna och sedan blåsa mot. Det ger ett ljuvligt ljud när man väl får till det.

Jag måste säga att vår träff blev helt fantastisk. Vi utbytte erfarenheter och bara njöt av varandras sällskap efter en längre tids uppehåll.



Presentation


Jag är Nisse och detta är delar av mitt mytomspunna liv.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards