nissesliv

Alla inlägg den 15 oktober 2011

Av Nisse - 15 oktober 2011 18:00

 

Vi har varit ute på lite göromål idag, jag och Greta. Vi har plockat in ved, varit och samlat ihop fina höstlöv som Greta brukar stampa en höstmatta utav som vi sedan har utanför stugan hela hösten. Vi har plockat in lite ljung för att piffa till inomhus och vi har plockat tjockare strån som vi väver korgar av. Nissar kan då vara riktigta hurtbullar, men det kommer väl inte som en överraskning för er?


I allt arbete och gående i skogen gick vi förbi ett ordentligt vattenfall med iskallt, kristallklart vatten som forsade ner längs en stor bergssluttning. Det passade oss utmärkt för då kunde vi fylla på våra flaskor igen. Man blir törsig av att vandra mycket i skogen bärandes på en massa. Men oj så härligt det är att vara utomhus.


Mötet tidigare i veckan med alla andra nissar gick kanonbra. Vi hade en jättetrevlig kväll med mycket skratt och många bra beslut blev fattade. För varje dag som går närmar vi oss det vi lever för... Behöver jag säga det igen? Julen så klart. Jag blir alldeles varm i hjärtat när jag tänker på julen.


Nu ska jag hjälpa Greta att fläta korgar. Jag ska göra en ordentligt stor korg för våra filtar tror jag bestämt.


På återseende mina vänner.

Presentation


Jag är Nisse och detta är delar av mitt mytomspunna liv.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards