nissesliv

Alla inlägg den 11 oktober 2011

Av Nisse - 11 oktober 2011 16:45

Vilken vecka. Som vädret skiftat från dag till dag. Regn och blåst ena dagen för att nästa dag vara sol och klarblå himmel. Typiskt höstväder, det må jag säga.


Vi har haft en hel del att göra med planeringen inför årets jul. Många besök på tomteland för att tillsammans enas om det hårda arbete som väntar. När det blir så många och korta besök, tar vi snabbaste vägen dit, nämligen via våra nisseportar som jag berättat om förut. Dom kan ju se ut på olika sätt och jag tänkte att jag faktiskt kan visa er olika varianter på dessa.


 

Jag måste nog säga att denna nisseporten är en av dom vi använder oss av allt som oftast. Med ett skutt och några magiska ord så kommer vi dit vi vill tack vare dessa.


  


En till utav alla dessa portar som finns omkring oss i skogarna.

Har du glömt vad nisseportarna är för något? Då kan du ta en titt på tidigare inlägg här


Ha nu en trevlig dag mina vänner. Jag och Greta ska snart ta oss igenom porten för att komma till tomteland där vi ska ha ett kvällsmöte och äta gott.


    

Presentation


Jag är Nisse och detta är delar av mitt mytomspunna liv.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards