nissesliv

Alla inlägg den 18 oktober 2011

Av Nisse - 18 oktober 2011 17:00

 

Jag har varit ute på långvandring. Vart färden gick? Jo, till Moss Everest. Det är en samlingsplats för oss nissar där vi tillsammans bestämmer vilka familjer vi ska besöka varje år innan jul. Nu kan jag berätta att vi mer eller mindre besöker samma familjer år efter år, men det händer ju att folk flyttar, det tillkommer nya och så vidare. Ibland vill man hålla extra koll på en kär familj, som jag med min underbara familj som jag besöker varje år. Det skulle jag göra om dom så flyttade till andra sidan jorden.


Att träffas på Moss Everest, se på den vackra utsikten när man bestigit berget är något utöver det extra. Att man dessutom delar upplevelsen med alla sina  vänner är ovärderligt.  


Det nästan roligaste av allt är när vi är klara för dagen och ska börja bege oss hemåt. Då klättrar och vandrar vi inte nedför berget utan vi tar oss ett skutt och så studsar vi ner på alla mjuka mosskuddar. Sedan börjar färden hemåt. Detta möte är lika härligt varje år.

Presentation


Jag är Nisse och detta är delar av mitt mytomspunna liv.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards