nissesliv

Alla inlägg den 29 oktober 2011

Av Nisse - 29 oktober 2011 15:30

 


Som löven har virvlat i vindarna innan de sedan fallit ner till marken. Nu går vi nog snart mot vintertider. Undrar hur länge man ska vänta innan de första snöflingorna kommer. Som jag längtar efter att få stå ute i vinterkylan, känna den friska och kalla luften, känna hur snöflingorna virvlar runt omkring en för att sedan lägga sig på min luva, rock och näsa.


Greta och jag har varit ute och spanat in julgranar idag. Vi kan inte riktigt bestämma oss för vilken vi ska välja. Vi planterade massor med nya granar för en tid sedan och några av dessa är riktigt fina nu. Det blir nog någon av dom som vi hugger med oss när det blir dags att pynta julgranen.


Nu har vattnet i karet svalnat lite så att det inte är kokande hett längre. Dags att krypa ner i badet och bara njuta lite. Det känner jag att jag behöver för snart väntar nissesmyg. Jag ska ut och kolla upp en massa snälla barn, oj så roligt det ska bli.


På återseende mina vänner.



Presentation


Jag är Nisse och detta är delar av mitt mytomspunna liv.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards